Sådan får du konsistent indhold på din hjemmeside

Din hjemmeside er ofte det første kunderne ser, når de skal handle med dig. Derfor er det vigtigt, at din hensigt er klar og tydelig, så brugeren hurtigt bliver bevidst om, hvem du er og hvad du kan tilbyde. 

Her er et par gode råd til, hvordan du kan sikre, at dit indhold er konsistent og imødekommer brugernes behov.

Sproget skal være let at forstå og teksten skal hurtigt forklare, hvilke fordele der er, ved at handle med netop jer. Sørg også for, at sproget er konstistent og tilpasset jeres målgruppe.

Vælg dine farver med omhu, for de farver du vælger til dit brand og design, kommunikerer din hensigt og vækker følelsesmæssige reaktioner hos brugeren. 

Din typografi er også vigtig, for den bringer opmærksomheden på din tekst og den besked du viderebringer. Hold dig til de samme skrifttyper og brug aldrig mere end 2 – maks 3 – forskellige typer.

Dit billedsprog skal være udtryksfuldt, på linie med dit sprog og klart kommunikere din brandpersonlighed. 

Husk, at et effektivt webdesign har både godt visuelt design og godt indhold. Brug af velformuleret og overbevisende sprog kan tiltrække og overbevise brugerne og konvertere dem til kunder.

Når dit indhold er klart og tydeligt og brugerne hurtigt forstår, hvem du er og hvilke fordele der er ved at handle med dig, så er der gode chancer for, at du får glade og tilfredse kunder, som vender tilbage igen.